Als kind was ik al geboeid door plaatjes. Met name de boekillustraties van Fiep Westendorp en de komische tekeningen van Quentin Blake in de boeken van Roald Dahl spraken tot mijn verbeelding. Op de middelbare school groeide mijn interesse in kunstgeschiedenis, zeker nadat ik tijdens de traditionele Rome-reis kennis had gemaakt met de Italiaanse kunst en architectuur. Na mijn eindexamens ben ik kunstgeschiedenis gaan studeren aan de Universiteit van Utrecht.
Tijdens mijn studie heb ik mij vooral gericht op de kunst van vóór 1900, in het bijzonder de Italiaanse kunst van de late middeleeuwen en renaissance. Ik heb hiervoor verschillende periodes onderzoek gedaan in Florence. In mijn masterfase heb ik mij voornamelijk beziggehouden met vroege Italiaanse kunst in Nederlands bezit. Dit resulteerde in een onderzoeksstage bij Museum Boijmans Van Beuningen in Rotterdam, waar ik heb gewerkt aan een catalogus over de Rotterdamse collectie vroege Italiaanse schilderijen. Mijn afstudeerscriptie heb ik geschreven over de Duitse schilder, verzamelaar en conservator Johann Anton Ramboux (1790-1866) en de manier waarop een deel van zijn verzameling Italiaanse kunst in Nederlandse museumcollecties is terechtgekomen.
Na mijn afstuderen heb ik als zelfstandig kunsthistoricus gewerkt aan verschillende onderzoeksprojecten. Ook ben ik begonnen met het geven van cursussen en lezingen over kunstgeschiedenis, onder andere voor de Vrije Academie. Door het geven van lezingen, rondleidingen en stadswandelingen heb ik mijn kunsthistorische interesse en kennis aanzienlijk verbreed. Sinds januari 2019 ben ik tevens werkzaam als conservator van Museum Stadskasteel Zaltbommel. Sinds maart 2023 werk ik als conservator bij Museum Tweestromenland in Beneden-Leeuwen.